COMUNICAT | El trencament de relacions amb Israel de l’Ajuntament de Barcelona és un pas endavant per a posar fi al genocidi a Palestina

24 de novembre de 2023.- El plenari Municipal de l’Ajuntament de Barcelona ha decidit suspendre relacions amb el Govern d’Israel. Aquesta decisió respon a les demandes que arriben de Palestina i de la societat civil de Barcelona la qual es va posicionar fa uns mesos a través d’una campanya que va rebre el suport més de 100 entitats de la ciutat.

La suspensió de les relacions amb Israel és una primera mesura, imprescindible per a posar fi al genocidi que Israel està duent a terme contra el poble palestí, acabar amb la impunitat d’Israel davant els seus crims d’apartheid i caminar cap a la fi de la política colonial d’Israel a Palestina.

Des de la Coalició Prou Complicitat amb Israel i la Comunitat Palestina de Catalunya celebrem que Barcelona es converteix avui en uns dels primers ajuntaments d’Europa a prendre aquesta mesura. Animem a altres ajuntaments i institucions d’arreu de Catalunya a fer un pas endavant, replicant la mateixa decisió.

Considerem que, en coherència amb aquesta mesura, cal adoptar els tràmits pertinents per a posar fi a “l’acord d’amistat i cooperació Barcelona Tel Aviv”. L’Ajuntament de Tel-Aviv és part de l’apartheid i l’ocupació israeliana contra el poble palestí, i per tant, és còmplice del dels crims atribuïts a l’estat d’Israel; com ho són els crims de lesa humanitat contra el poble palestí, que formen part d’un pla generalitzat i sistemàtic per reprimir una
part de la població, el poble palestí.

Posted in Agermanament BCN - Tel Aviv.